PENGAKHIRAN SAMAN FITNAH

 PENGAKHIRAN SAMAN FITNAH

**********************************

Kisah tempoh hari. Saman diambil terhadap seseorang yg juga mempunyai pertalian persaudaraan. Sesama saudara pun kutuk mengutuk kata mengata up dalam FB up dalam tiktok yg akhirnya membawa kepada pemfailan saman fitnah di sini.

Setelah ditetapkan kes ini untuk perbicaraan. Kedua2 pihak akhirnya berpelukan dengan tangisan air mata masing2. Penyesalan demi penyesalan dan akujanji utk tidak mengulangi apa yg telah terjadi. Para peguam?? Para peguam pihak Plaintif dan pihak Defendan turut menyaksikan drama penuh sadis ni sambil terkebil2 

Client datang menghampiriku.. dan mengatakan "memang ini yg saya nak" ucapan terima kasih mengiringi senyuman bersama air mata itu.

Me? I pandang lawyer I. Lawyer I pandang I. Sebenarnya kan I pon xtau la nk ketawa ke nk nangis. Utk pihak client kami happy sebab di hari kejadian . Beliau katakan "memang itulah yg die nak" . Perdamaian antara 2 keluarga. 

Tapi at d same time. Mereka xtau yg kami da ler bangun se awal sebelom subuh sebab nk travel. sepanjang perjalanan pulak dok bercakap membincangkan kes ni. Membincangkan strategy kelemahan dan kelebihan. Dengan tido malam x lena.  Mandi x brapa nak basah sebab membayangkan nk fight kes saman fitnah yg ada tuntutan balas fitnah jugak.. tu blom kire dengan persediaan yg dah berbundle2 seberat alam membawa bag tu. Rupa2nya kes selesai begitu. Walau bagaimanapun, PERMOHONAN MAAF secara terbuka tetap menjadi sasaran utama untuk kes ni yg di muatnaik di dalam FB untuk tempoh 3 hari dari tarikh penghakiman. Alhamdulillah semua selesai dengan senyumannn...


Nexxxx....

NA'24

0192635631



Comments

Popular posts from this blog

Tukar nama STRATA

Kecuaian perubatan (medical negligence) saman hospital

BLANKET CONSENT