LEWAT SERAH MILIKAN KOSONG (Dec 2023)




PEMAJU LEWAT

Lewat Serah Milikan Kosong

******************************

Lewat serah milikan kosong.

Rasanya uols boleh baca brapa banyak I share bab pemaju dan LAD

Now I x nak share apape

Juz kiraan LAD dalam kes ni


24 bulan dari tarikh booking Dec 2018 rumah perlu siap

Maka rumah patot siap dalam Dec 2020

Tapi rumah diserah pada Dec 2023


Kelewatan dalam lebih kurang 3tahun


10% x 1095 hari x RM319k 

___________________________

           365 hari


= RM95,700 (kiraan anggaran sebab sy x kire dgn tarikh yg tepat dan belum juga dibuat penolakan kepada sebarang EOT yang diperoleh pemaju)


Semua pemaju akan kata mereka dapat lanjutan penangguhan dari KPKT. Yes. Ada beza ya. Penangguhan dan lanjutan penangguhan tu berbeza.Tapi itu adalah beban yang perlu dibuktikan oleh pihak pemaju. Jika xde bukti. Kite tetap akan kire ikut kiraan standard. Kebanyakkan pembeli akan percaya bulat2 bile pemaju kata kami ada surat lanjutan penangguhan.  

Padahal yg ditunjuk kpd pembeli adalah surat permohonan mintak tangguh projek/ lanjutan masa completekan projek. Tapi belum ada pon balasan sama ada permohonan pemaju diluluskan. Yang pembeli pulak 100% percaya. Kesian lah. Ade pemaju yang kata die dapat 4 kali lanjutan (EOT) pembeli pon setuju tolak bilangan hari lewat. 

Last2 pembeli yang patot dapat LAD 95k. Setuju terima tawaran pemaju 10k ke  15k. Sebab takot nk lantik loyer nanti kene bayar loyer fees 10k..Padahal apa sebenarnya jadi?..  pemaju untung berkali ganda. Yang terus rugi adalah? Orang kite.. orang kite dan orang kite

NA'23

0192635631

Comments

Popular posts from this blog

Tukar nama STRATA

Kecuaian perubatan (medical negligence) saman hospital

BLANKET CONSENT