SAMAN FITNAH LAGI

 BILE ORG NAK SAMAN KORANG PON NAK SAMAN

******************************************************

Ni akk nak bising sikit je dik. Gini ya. Akk tuju ni untuk yang berhajat nak buat saman fitnah. Bila ade orang fitnah korang dalam fb ke tiktok ke IG ke status wassp ke apa2 lah. Dan korang rasa nak saman. Teruskan!



Bile kes, Mahkamah tetapkan untuk Mediasi. Bincang kot boleh setel luar Mahkamah tanpa pegi bicara penuh n korang rase tawaran yg diberi pihak pemfitnah tu korang x "happy". Korang nk teruskan pi bicara penuh. Xnk terima tawaran penyelesaian. Korang Teruskan!


TAPI.....


Bile dalam Mahkamah, loyer sebelah tanya soalan, Jangan ler kau jawab :


"Awak kata reputasi awak terjejas, BOSS panggil pasal kes tu (sbb si pemfitnh buat kacau ke opis)" . Apa jadi selepas tu?

πŸ‘‰ " x jadi pape. Boss ok je. Xde turun pangkat dan x dibuang kerja sebab xde kaitan dgn kerja "

Setuju perenggan ni bukan kata2 fitnah?

πŸ‘‰ " setuju, saya anggap tu suatu gurauan je"

🀬🀬🀬🀬 Kalau kau da tau itu satu gurauan, knapa kau gatal nk pi saman dikkk??? Speechless!!! Ku bukan sekadar TAWAR HATI dah! Hilang terus JIWA RAGA !


NA'23

0192635631

Comments

  1. Kalau ada yg sengaja membuat laporan polis mengatakan kita mengancam dia dgn bersenjata dan polis memasukkan kita reman selama 7hari dan last2 kes tu kena buang cam tu aje boleh ke kita saman malu terhadap orang yg fitnah kita itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kene buang tu sebab apa? Jika memang xde kes vs u. Then boleh buat. Tapi saman fitnah ni hanya boleh dibuat jika berita x benar tu sampai ke pengetahuan pihak ke 3 ke 4 ke 5 dan seterusnya (crowd)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tukar nama STRATA

Kecuaian perubatan (medical negligence) saman hospital

BLANKET CONSENT