VIRAL- SAMAN FITNAH

 JIRAN -KES 1

**************

Puan, Nyonya tu datang depan rumah saya sambil call and cakap dalam bahasa die sambil tunjuk² rumah saya. Ni masih ada depan rumah saya  (beserta gambar) .. Duduk  mungkin sdg susun strategy.


JIRAN- KES 2

***************

Puan, baru2 ni jiran saya ambik gamba saya kereta saya rumah saya dan up dalam tiktok dengan kata2 fitnah . Ade 3 video puan. Setiap hari dia up

👉 masalah jiran ni x habis lagi. Asyik2 kacau ganggu jiran sbelah. Boleh x hidup berjiran ni x payah nk sibok kan hal org. Yang hari2 kcau umah orang. Lepastu up dalam fb kutuk fitnah jiran. Panggil plak majlis bandaran la. Polis la. Majlis agama islam la.. eh? Awk2 ni kurang keje ke camana ni??

👉Ni yg  kes no 2 plak  gigih ambik gamba jiran, kereta jiran semata2 nk up dlm tiktok nk buat fitnah kutuk jiran. Fyp# fyp# pediaaaa budak2 zaman sekarang ni . Da xde content ke nk buat? Sama gak aritu...dgn kami2 yg loyer pi buat sita kat rumah depa pon depa tiktok kan sekali. content siap berepisode.. Episode 1. Episode 2. Ingat ni drama 30 hari mencari cinta ke dik doiiii😪

Bende ni mudah je dik. Dalam fb, tiktok, IG tu.. korang x payah up2 muka jiran. Apa lagi  loyer2 yg dtg nk buat agenda sita menyita, jangan kau tiktokkan kami2 ni ya 🤧

Ni, Kereta jiran rumah jiran semua kau up semata2 nk fyp#  karang x memasal surat saman yg sampai dik. Baik korang up muka sendiri je. Penuhkan tiktok IG n fb korang dgn muka korang sendiri n buatla caption apape utk diri korang. Confirm korang xkan saman diri sendiri kan? So  better . Biar la org kutuk kau pulak. Asyik2 selpie . Syok sendiri up sane sini..x pe!! janji x dpt surat saman.. Stay safe dik eh  🤣 tiberr..


NA'23

0192635631



Comments

Popular posts from this blog

Tukar nama STRATA

Kecuaian perubatan (medical negligence) saman hospital

BLANKET CONSENT