DITIPU PELABURAN CENDAWAN

PELABURAN CENDAWAN
=====================

"Saya salah seorang mangsa penipuan owner xxxx pemilik Pekan A.F. Dia menggunakan projek cendawan pekan itu utk ajak pelabur melabur dgn alasan ia projek real.

Saya melabur RM50k melalui kawan semenanjung. Lain- lain kawan juga melabur ada yg RM50k ada yang RM100k. Yang lain saya tidak pasti . Kami dijanji pulangan setiap 2 minggu. Tetapi hanya terima 2 kali.
Saya dan rakan-rakan sudah  tidak terima bayaran dan tiada berita daripanya. Boleh puan beritahu apa boleh saya buat? "

××××××××××××××××××××××××××××××××

๐Ÿ‘‰Style pelaburan2 ni berubah mengikut peredaran masa nampaknya.

๐Ÿ‘‰2012-2013 kes2 yg pernah kami bawa sampai ke mahkamah, cakap je apa yg xde :

Prestige diary farm-pelaburan Lembu
Ujang farm- pelaburan lembu
Mahaderas -pelaburan lembu
Arowana farm
Incredble force
Santrio holding- semua pelaburan ikan
Green agro- pelaburan cili, kacang panjang
Stevia
Megaherbs- pelaburan daun stevia
Azz markering -pelaburan keli
Crude palm oil - pelaburan minyak sawit

๐Ÿ‘‰Selepastu bentuk skim pelaburan berubah kepada teksi, emas, minyak wangi, lebuhraya, jalan raya, xde dah lembu, kambing , lintah, sayur2 semua ni.

๐Ÿ‘‰lama skim2 ni menyepi, tibe2 aku dikejutkan dgn satu sms di bulan june 2020 tentang pelaburan cendawan... kini skim pelaburan kembali menampakkan coraknya kepada pelaburan yg melibatkan sayur-sayuran dan tanam2an.

Dan seperti biasa kami ADALAH kami๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช chiayookk

#gambar cendawan sekadar hiasan

NA'20
019263563




Comments

Popular posts from this blog

Tukar nama STRATA

Kecuaian perubatan (medical negligence) saman hospital

BLANKET CONSENT