TANAH REZAB MELAYU

TANAH REZAB MELAYU
====================

Nk dijadikan kisah.. Semalam ku gagahkan kaki untuk dok follow up 1 kes ni kat insolvency . Well camana x gagah.. Da penat turun naik mahkamah. Sampai masa si Defendan pon dh berjaya di bankrap kan (oleh lawyer lain ya) 😊. Yg team kami ni menjadi supporting creditors lah senang cerita. Maka kite pon dok tunggu.. Tunggu.. Dan tunggu..

Untuk mereka yg diluar (termasuk aku sebelum semalam) punya la happy membankrupkan org sebab dok pikir2.. X pe kite boleh ambik segala aset2 dia. Die banyak tanah. Banyak Ladang. Banyak kereta. Banyak moto. Banyak banglo.
Dan sebagainya.

Lalu gagah jugak lah team aku ni mendapatkan perintah mahkamah. Dapatlah semua tanah2 yg berkenaan. So lepas dapat perintah mahkamah yg tu.. Kite tgok dlu perjalanan di Insolvency macamana.

Jika diikutkan General rule atau prinsip nya dimana semua org paham , semua aset si bankrup akan diambil oleh pihak insolvensi untuk dicairkan dgn cara lelongan atau private treaty. Tibe2.. Semalam pegawai incharge ni bgtau aku.. Puan, tanah si bankrap ni banyak. Tapi banyaknya rezab melayu. Maka rasanya transmission x kan berjaya. Kami hanya boleh masuk kaveat dan pantau saja.

Aku pon start berkerut dahi.. Aku pikir macamana insolvency nk jual kalau transmission x berjaya? Maka apa yg akn jadi pada mereka yg menunggu? Penat berkerut dan buat soalan (sbb x nk kalah🀣) akhirnya aku cool down dan minta penjelasan. Lepas dari tu. Aku pon start buat research pasal transmission ni.. Dan akhirnya berpuas hati walaupun X berapa nk puasπŸ˜‰

Apa yg diterangkan oleh pegawai semalam sebijik cam apa yg aku share kat bawah ni. Baca tauuuu!

Apa jd dgn client aku? Alhamdulillah.. Mujur aku ada perintah mahkamah utk tanah2 yg berkenaan. Sebagai alternatif dan pilihan kpd client aku sbgai creditors. Maka tidaklah client2 ini trus menunggu buah yg sememangnya x kan gugur...

Sekadar ilmu untuk dikongsi .. Diharap xde yang copy paste dan jdkan ia sebagai idea utk di tampal di Wall sendiri.. Bia xde idea tapi jgn ciplak idea org. Nak share post xpe.. Sharing is caring 😘

NA'19
0192635631

Comments

Popular posts from this blog

Tukar nama STRATA

Kecuaian perubatan (medical negligence) saman hospital

BLANKET CONSENT