ISU BANKRUPT

Assalamualaikum

Lame aku x menulis. Hampir lupa kewujudan blog yg aku sendiri wujudkan. Kalau ada orang bertanya. At least senang aku nk jawab. Tapi kalau xde nk tanya.. Tu yg buat aku lupa akn kewujudan blog soal jawab undang2 ni ha.. Haha

Kali ni kite nk share sikit pasal bankruptcy prosiding. Nk dijadikan kisah. Sejak 3 minggu lalu. Keje akk adalah turun naik Insolvency mendaftar pod client. Huh.. Jenuh akk membagaikan. Imagine la client beratus nak failkan pod. Ape plak bende yer pod tu? PoD= proof of debt😋

OK, sebenarnya topik bankruptcy ni sangat luas. So, kite akn pegi 1 by 1..kite bukak topik pertama dulu.

DISCHARGE BANKRUPTCY/ Pelepasan kebankrapan

Antara soalan yg pernah diajukan client kpd ku:

Saya telah diisytiharkan bankrap semenjak tahun 2015. Dua minggu yang lalu setelah mendapat pengurangan bayaran dari pihak bank yang membankrapkan saya, saya telah membuat bayaran penuh kepada Jabatan Insolvensi Malaysia (JIM). Saya ingatkan secara otomatik atau dengan bantuan pihak JIM saya akan dilepaskan dari status bankrap, namun rupanya saya perlu membuat pelepasan di Mahkamah Tinggi. Betul ke?

Jawapan :

Ya, benar. Biasanya peguam akan buat satu permohonan untuk mendapatkan perintah pelepasan kebankrapan. Apa yg diperlukan? Resit bayaran penyelesaian dari JIM. Juz hantar salinan kepada peguam anda. Mereka akan uruskan. Serta dapatkan tarikh pendengaran permohonan pelepasan selanjutnya mendapatkan perintah seperti yang dipohon. 

Barulah anda bebas dari status bankrup🤗 ingat ya. Anda bayar jumlah terhutang bukan satu lesen yg boleh tukar status anda otomatik jadi Tidak BANKRUP! Dapatkan nasihat serta prosedur yang betul

👉Sebarang pertanyaan lanjut boleh hubungi sy
👉InsyaAllah sy tunjuk apa yang perlu dibuat mengikut pengalaman sy mengendalikan kes2 seperti ini dengan beberapa orang client lain

Wassalam 
Nite uolls

Comments

Popular posts from this blog

Tukar nama STRATA

Kecuaian perubatan (medical negligence) saman hospital

BLANKET CONSENT