Geran rumah

Soalan hari ni :

Saya ada sedikit pertanyaan, bapa saya telah selesai membuat pembayaran (Settlement of account housing loan- CIMB) pada tarikh 3/2003 dan telah mendapat MRTA untuk tindakan selanjutnya. Tetapi atas sebab-sebab tertentu, proses discharge telah tertangguh sehingga ke hari ini. Bapa saya gagal untuk menghubungi pihak solicitors yang dilantik, apakah tindakan yang patut saya ambil untuk mendapatkan kembali geran rumah yang tidak dituntut & kepada pihak manakah sepatutnya saya rujuk? 

Jawapan :

πŸ“Œanda boleh melantik mana2 lawyer untuk preparekan dokumen discharge sama ada borang 16N atau RnR dan kemudian akan dihantar ke bank dokumen tersebut untuk ditandatangani.

Kemudian dokumen tersebut akan dipulangkan kepada lawyer anda bersama salinan geran asal. Barulah proses adjudikasi ke lhdn dan pendaftaran pindahmilik ke pejabat tanah boleh dibuat . Sekian 😘 

♥ NA'17
 

Comments

Popular posts from this blog

Tukar nama STRATA

Kecuaian perubatan (medical negligence) saman hospital

BLANKET CONSENT